Najčastejšie otázky a odpovede

Na dobierku je možné zasielať objednávky do čiastky 200 €.

 

Aké sú povolené kombinácie tovaru a dodacej lehoty?

Rastliny, pri ktorých je na e-shope uvedená dostupnosť 'Skladom' je možné bez obmedzenia objednať. Rastliny s uvedenou dostupnosťou, napr. EXPEDÍCIA JAR 2023, október 2023 a pod., je možné objednať, ich expedícia prebehne až po naskladnení rastlín.

Prostokorenné ovocné stromčeky a rastliny s kmienkom je možné objednať iba v samostatnej objednávke, vzhľadom na spôsob balenia ich nemožno zasielať dohromady s iným tovarom. Ak skombinujete stromčeky s iným tovarom a Vašu objednávku z tohto dôvodu nebude možné zabaliť do jednej zásielky, dôjde k rozdeleniu objednávky a odoslaniu tovaru zvlášť. Je to z dôvodu odlišného spôsobu balenia a veľkosti krabíc (mohlo by sa stať, že sa kvetináče v krabici uvoľnia a stromčeky poškodia).

 

Kedy budete mať skladom rastliny, pri ktorých je uvedené vypredané?

Väčšinu rastlín, ktoré sú tu na e-shope, budeme mať opäť skladom a to v dobu vhodnú na výsadbu jednotlivých druhov. Tu uvádzame približné termíny dostupnosti:

 

trvalky - podľa druhov, od začiatku marca do polovice mája

bylinky - v priebehu apríla

okrasné kríky - od polovice marca

ihličnany - polovica marca

letničky - od začiatku apríla podľa počasia

 

Uvedené termíny sú orientačné, vždy po naskladnení sa na e-shope zmení dostupnosť na 'Skladom'.

Pokiaľ Vás zaujíma naskladnenie určitej rastliny, použite funkciu na e-shope Sledovať cenu, ktorú nájdete v detaile každého produktu.

 

Ktorý tovar je, a ktorý tovar nie je na sklade?

Všetok tovar, u ktorého je uvedená dostupnosť 'Skladom', máme aktuálne k dispozícii pre e-shop. Dostupnosť na predajni sa však môže v danej chvíli líšiť, vr. počtu kusov a je nutné si ju prípadne telefonicky overiť.

V individuálnych prípadoch sa môže stať, že dostupnosť nie je aktualizovaná (úhyn rastlín, neadekvátny stav a pod.). Ak dostupnosť avizuje, že produkt 'Nie je skladom', 'Nedostupné', 'Vypredané', tak bohužiaľ - rastliny v tejto chvíli k dispozícii nemáme. Prípadné budúce doskladnenie je potom uvedené pri dostupnosti konkrétnym mesiacom, či dátumom, kedy je to plánované. Pokiaľ tomu tak nie je, platí všeobecné info (viď. horný odsek).

 

Kedy sa vsádzajú prostokorenné ovocné stromčeky, ruže a drobné ovocie?

Na jar sa môže sadiť hneď ako rozmrzne pôda, obvykle od začiatku marca. Na jeseň sa zasadzujú do prvého zamrznutia pôdy.

 

Ak vás budem chcieť navštíviť v Záhradníctve, kedy je na to najvhodnejšia doba?

Záhradníctvo v Spomyšli je na jar otvorené od 1. marca do 30. novembra a to každý deň od 8 do 18 hodín, otvorené je každý víkend okrem štátnych sviatkov. Počas letných prázdnin má Záhradníctvo skrátenú pracovnú dobu od 9 do 17hodín. V zimnom období je naša predajňa uzavretá (spravidla do 28.2.). Upozorňujeme, že ponuka e-shopu a Záhradníctva je síce z 80% totožná, ale niektoré druhy môžu byť práve vypredané alebo nie sú ešte predajné; prípadne sú dostupné iba na e-shope. Ak máte nejaké špeciálne priania, radšej si vopred zavolajte, nech nejdete zbytočne.

 

Koľko ma bude stáť doprava a balné?

 

  1. Štandardná objednávka 6 €
  2. Zásielka stromčeka 8 €

 

 

Aká je kvalita zasielaných rastlín?

Pri prostokorenných stromčekoch a drobnom prostokorennom ovocí zasielame jednoročné výpestky. Pri prostokorenných stromčekoch sa jedná o špičák alebo špičák s obrastom, z ktorého si ľahko vypestujete požadovaný tvar. Pokiaľ ide o iné tvary (zákrsok, štvrťkmeň, vysokokmeň), toto je v popise vždy uvedené.

Rastliny zasielame vo veľkostiach a balení vhodných na predaj konečnému zákazníkovi. Vždy platí veľkosť kontajnera uvedená pri produkte pri objednávke. Zasielame buď rovnakú, alebo väčšiu veľkosť. Zásadne nepredávame tovar určený skôr na dopestovanie v záhradníckych firmách. Typicky sa jedná o predaj ovocných a okrasných kríkov, kanadských čučoriedok, rododendronov, ihličnanov atď. v multiptátoch, kontajneroch 3x3, 7x7. Tieto rastliny nie sú určené na predaj konečnému zákazníkovi, dopestovanie takejto rastliny stojí nemalé úsilie, čas a skúsenosti. Napríklad muškáty dodávame v kvetináči s priemerom 11cm s plne prekoreneným balom, taká rastlina začne ihneď po zasadení rásť a bude Vám robiť radosť celú sezónu.

  

Prečo mi neprišla kompletná objednávka?

Je možné, že niektoré druhy rastlín sú momentálne vypredané, prípadne nie sú v takej kvalite, aby sa dali posielať. Niekedy sa tiež môže stať, že dodávateľ nedodá tovar, ktorý nám potvrdil. Tieto rastliny sú potom z objednávky odobraté, dôvod odobratia je vždy priložený pri dodacom liste, ktorý je súčasťou zásielky.

 

Môžem si objednávku vyzdvihnúť osobne?

Vytvoriť objednávku cez e-shop na osobný odber na predajni nie je bohužiaľ možné. Na predajni si môžete voľne nakúpiť bez objednávky. Naši zamestnanci sú Vám plne k službám a poradia Vám s prípadným výberom. Vzhľadom na to, že sa jedná o rastliny, nie je možná ich rezervácia po telefóne. Rezervácie vykonávame zriedka, väčšinou pri urastených sadeniciach, kde je skladová zásoba menšia ako 3 ks.

 

Čo znamená 'Kombinácia dopravy a platby nie je možná'?

Pravdepodobne máte v košíku vložený tovar, ktorý je možné zaslať a tovar, ktorý si môžete prísť osobne vybrať k nám do Záhradníctva. Bohužiaľ, takáto objednávka k nám nepôjde odoslať. Je nutné tovar, ktorý je k dispozícii iba pre Predajňu z košíka vyradiť, a až potom odoslať objednávku s tovarom, ktorý odoslať je možné.

 

V akom termíne odosielate objednávky?

Objednávky začíname odosielať od 1. marca 2023, jesenná sezóna potom štartuje od 1. septembra 2023. Objednané rastliny sú odoslané vždy v termíne vhodnom na bezpečnú prepravu a výsadbu všetkých rastlín obsiahnutých v objednávke. Objednávky expedujeme podľa poradia, v ktorom nám došli.

 

Je možné rozdeliť jednu objednávku?

Pokiaľ objednávka obsahuje jednoducho korenené rastliny a rastliny v kontajneri a technicky nie je možné tieto rastliny zabaliť dohromady, potom dochádza k rozdeleniu objednávky. Zákazníka pred odoslaním informujeme.

  

Kde zistím stav objednávky?

Vzhľadom na povahu tovaru nie je možné zákazníkov informovať o stave objednávky, automaticky zasielame potvrdenie pri objednaní, správu o odovzdaní objednávky na expedíciu a správu o odovzdaní balíka prepravcovi. Pokiaľ sa chcete informovať na stav objednávky, napíšte nám na e-mailovú adresu info@zahradnictvospomysl.sk a my Vám oznámime približný dátum odoslania objednávky.

 

Môžem vrátiť zakúpený tovar?

Pokiaľ nie ste spokojní s kvalitou zakúpeného tovaru, môžete ho bez udania dôvodu vrátiť v zákonnej 14-dňovej lehote. Rastliny nám zašlite alebo privezte rovno do Záhradníctva. Upozorňujeme, že sa striktne nedržíme zákonnej 14-dňovej lehoty, pokiaľ rastliny skutočne nechcete a priveziete ich do Záhradníctva, vezmeme Vám ich späť aj po tejto lehote. Jedinou podmienkou je, že rastliny musia byť v stave, kedy je možné ich opäť predať. O vrátení rastlín po zákonnej 14-dňovej lehote rozhoduje vedúci Záhradného centra. 

Formulár pre Odstúpenie od kúpnej zmluvy v zákonnej lehote nájdete tu: Odstúpenie od kúpnej zmluvy